آکادمیک رایتینگ – بخش اول
چرا آکادمیک رایتینگ؟
نویسنده باید بداند که چه هدفی از نوشتن دارد.
از جمله معمول ترین دلایل برای نوشتن یک متن علمی عبارتند از:
- ارائه گزارشی درباره تحقیقی که نویسنده انجام داده است
- پاسخ به سوالی که از نویسنده پرسیده یا برای او انتخاب شده است
- بحث کردن درباره موضوع و ارائه نظر نویسنده
- و ترکیب تحقیق انجام شده با تحقیقات دیگران درباره یک موضوع
انواع رایج آکادمیک رایتینگ
- یادداشت (Note): ثبت نکات مهم یک متن یا سخنرانی برای استفاده شخصی دانشجو
- گزارش (Report): شرحی از کاری که دانشجو انجام داده مثل انجام یک نظرسنجی
- پروژه (Project): تحقیقی فردی یا گروهی با موضوع نتخابی توسط دانشجو یا دانشجویان
- مقاله کوتاه (Essay): رایج ترین نوع رایتنگ با موضوع انتخابی توسط استاد
- پایان نامه (Thesis): طولانی ترین نوع رایتینگ برای دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی
- مقاله (Paper): یک اصطلاح کلی برای هر نوع گزارش، مقاله یا ارائه علمی
قالب رایتینگ کوتاه و بلند
مقالات کوتاه :
- مقدمه (Introduction)
- پیکره اصلی (Main body)
- نتیجه گیری (Conclusion)
مقالات بلند:
- مقدمه (Introduction)
- پیکره اصلی (Main body) شامل:
پیشینه تحقیق (Literature review)
مطالعه موردی (Case study)
بحث (Discussion)
- نتیجه گیری (Conclusion)
- منابع (References)
- پیوست ها (Appendices)
فرمت پایان نامه ها و مقالات ژورنالی
- چکیده (Abstract)
فهرست مطالب (List of contents)
فهرست جداول (List of tables
مقدمه (Introduction)
- پیکره اصلی (Main body)
پیشینه تحقیق (Literature review)
مطالعه موردی (Case study)
یافته ها (Findings)
بحث (Discussion)
- نتیجه گیری (Conclusion)
قدردانی (Acknowledgements)
منابع (References)
پیوست ها (Appendices)
درباره مریم پورگلوی
مریم پورگلوی، مترجم، مولف، مدرس دانشگاه و محقق اهل ایران است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مطالعات ترجمه است و به ویژه به مباحث مرتبط با ترجمه و فناوری و تاثیر فناوری های نوین بر روی صنعت ترجمه می پردازد.
نوشتههای بیشتر از مریم پورگلوی
دیدگاهتان را بنویسید